piątek, 3 października 2014

Sekret

Dzisiaj zdradzę Wam jeden z moich sekretów kulinarnych. Mam kilka takich przepisów, z których korzystają moi dziadkowie, mama i teraz ja. Dla mnie to smaki dzieciństwa, dlatego tak często do nich wracam. Pierwszy z nich będzie bajecznie prosty i bardzo smaczny.



PASTA JAJECZNA




Składniki:
- 200 g twarogu (półtłusty)
- 4 jajka
- mała cebula i/lub musztarda
- majonez
- sól i pieprz




Zasada jest taka, że na każde 50 g twarogu przypada jedno jajko. Często można kupić kostki czy kulki 250 g, wtedy dodajemy 5 jajek, żeby pasta była odpowiednio jajeczna ;-) Zaczynamy od ugotowania jajek na twardo. W międzyczasie rozdrabniamy twaróg. Ja czynię to takowym ustrojstwem...


Wcześniej po prostu używałam widelca. Moja mama z kolei mieli wszystko maszynką do mięsa - wówczas uzyskuje bardziej jednolitą masę. Dalej siekam drobno cebulę (przy maszynce nie ma już tego problemu).


Następnie rozdrabniamy jajka...


Na koniec dodajemy majonez, sól i pieprz. Wyrabiamy jednolitą masę o odpowieniej wilgotności - ani za mało ani za dużo majonezu. Opcjonalnie dodajemy łyżeczkę musztardy. Dla tych, którzy boją się cebuli, idealna będzie właśnie musztarda. Przygotowanie pasty zajmuje jakieś 10 minut.



SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz